maandag 24 oktober 2011

Interview met Ha


Dit is Ha. Ha is 18 jaar uit en komt uit Lao Chai village. Karlijn en ik hebben haar en nog een student geïnterviewd toen we op het schooltje waren. Ik zal het gesprek er vertaald nog even onder zetten omdat Ha niet zo hard praat en Karlijn en ik nogal gebrekkig engels praten (ha praat veel beter engels dan ons!).



Karlijn: Hoi ik ben Karlijn
Ha: Hoi ik ben Ha
Katie: Hoi ik ben Katie
Ha: Leuk jullie te ontmoeten
Katie: Hoe oud ben je?
Ha: Ik ben 18 jaar
Karlijn: En waar kom je vandaan?
Ha: Ik kom uit Lao Chai Village
Katie: Vind je deze school leuk?
Ha: Ja ik vind het leuk
Katie: En hoe lang zit je al op deze school?
Ha: Ik denk ongeveer 7 maanden
Karlijn: kon je al engels spreken voordat je naar deze school ging?
Ha: Een beetje, maar toen ik naar deze school ging leerde ik veel meer

Karlijn: Denk je dat het belangrijk is om engels te leren?
Ha: ja ik denk dat het heel belangrijk is voor je

Katie: Kon je voordat je naar deze school ging lezen en schrijven?
Ha: Nee dat kon ik niet
Katie: En nu?
Ha: Ja ik kan nu lezen en schrijven
Karlijn: Wat wil je later worden?
Ha: In de toekomst wil ik graag reisgids worden

Katie: Waarom ging je niet naar school toen je klein was?
Ha: Toen ik klein was moest ik mijn moeder helpen met verkopen maar toen ik ouder werd wilde ik graag naar school om te studeren dus dat is waarom ik nu hier ben

Karlijn: En wil je lang op deze school blijven
Ha: Ja ik denk dat ik zo lang blijf als mogelijk is

Karlijn: Wil je na deze school ook naar een andere school om te studeren?
Ha: Ja

Karlijn: Welke school?
Ha: Dat weet ik nog niet, als ik hier klaar ben ga ik daar over nadenken
Karlijn en Katie: Oke heel erg bedankt!
Ha: Jullie ook bedankt 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten